KORISNA LITERATURA

Korisna literatura vezana za teoriju i praksu:

Josipa Alviž, Prijedlog kategorizacije internetskih izvora i digitalnih medija za potrebe nastave Likovne umjetnosti i srodnih srednjoškolskih predmeta, 2022.
(Alviz-kategorizacija internetskih izvora i digitalnih medija)
Napomena: Prijevod engleskog teksta objavljenog u  znanstvenoj monografiji Druge međunarodne umjetničko-znanstvene konferencije Arts and Creativity in Education, Zagreb, 2020.

Josipa Alviž, Uloga i mjesto srednjoškolskog predmeta Likovna umjetnost u okviru umjetničkog područja hrvatskog odgojnoobrazovnog sustava, u: Peristil 62/2019., 203-219.

Josipa Alviž, Jasmina Nestić, Učenje i poučavanje Likovne umjetnosti u srednjoškolskome odgoju i obrazovanju – kritički osvrt i mogućnosti reforme, u: Zbornik IV. kongresa hrvatskih povjesničara umjetnosti, 2019., 233-238.

Rudolf Arnheim, Umjetnost i vizualno opažanje, Beograd, 1985.

Ladislav Bognar, Milan Matijević, Didaktika. Zagreb: Školska knjiga, 2005. (III. izmijenjeno izdanje)

Iva Buchberger, Kritičko mišljenje: priručnik kritičkog mišljenja, slušanja, čitanja i pisanja Rijeka: Udruga za razvoj visokoga školstva Universitas, 2012. https://www.academia.edu/13540201/Kriti%C4%8Dko_mi%C5%A1ljenje_priru%C4%8Dnik_kriti%C4%8Dkog_mi%C5%A1ljenja_slu%C5%A1anja_%C4%8Ditanja_i_pisanja

Jadranka Damjanov, Umjetnost avantura – bilježnica. Zagreb: Hermes, 1998.

Jadranka Damjanov, Pogled i slika/Eye movements and pictures, Zagreb: Hermes, 1996.

Jadranka Damjanov, Vizualni jezik i likovna umjetnost. Zagreb: Školska knjiga, 1991.

Jadranka Damjanov, Teze o mogućnostima utemeljenja interdisciplinarnosti u obrazovanju, u: (ur.) Zvonimir Šeparović, Božo Jušić, Interdisciplinarnost znanosti, obrazovanja i inovacija, Zagreb, 1982., 236-239.

Arthur D. Efland, Art and Cognition: Integrating the Visual Arts in the Curriculum, New York: Teachers College Press, 2002. https://books.google.hr/books?id=DhUuYYd4O4AC&printsec=frontcover&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false

Eilean Hooper-Greenhill, Learning in art museums: strategies of interpretation, u: The Educational Role of the Museum, London, New York: Routledge, 1999., str. 44-52. https://books.google.hr/books?id=-3_9K-TcPiwC&printsec=frontcover&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false

Radovan Ivančević, Likovni odgoj za treći milenij, u: Vizualna kultura i likovno obrazovanje, (ur.) Radovan Ivančević, Vera Turković. Zagreb: Hrvatsko vijeće INSEA, 2001., str. 77-94.

Margaret Livingstone, Vision and Art: The Biology of Seeing, New York: Harry N. Abrams, Inc., 2002.

Milan Matijević, Diana Radovanović, Nastava usmjerena na učenika. Prinosi razvoju metodika nastavnih predmeta u srednjim školama. Zagreb: Školske novine, 2011. (dostupno na: http://milan-matijevic.com/)

Milan Matijević, Tomislav Topolovčan, Multimedijska didaktika, Zagreb: Školska knjiga 2017.

Hilbert Meyer, Što je dobra nastava? Zagreb: Erudita, 2005.

Alec Patton, Work that matters. The teacher´s guide to project-based learning, London: Paul Hamlyn Foundation, 2012. https://www.innovationunit.org/wp-content/uploads/2017/04/Work-That-Matters-Teachers-Guide-to-Project-based-Learning.pdf

David N. Perkins, The Intelligent Eye: Learning to Think by Looking at Art, Santa Monica: The J. Pau1 Getty Trust, 1994. https://pdfs.semanticscholar.org/ed3d/990581c41dc3fc573aef4eb240a125a6dec7.pdf?_ga=2.260646285.1023612056.1598273948-839590167.15982739

Kristina Rismondo, Kako osuvremeniti nastavni sadržaj? Moj kvart – primjer projekta povezanog sa suvremenim likovnim zbivanjima, u: Pogled kroz prozor: digitalni časopis za obrazovne stručnjake, https://pogledkrozprozor.wordpress.com/2011/08/31/kako-osuvremeniti-nastavni-sadrzaj/

Marta Santrić, Vođeno promatranje likovnog djela kao metoda u nastavi Likovne umjetnosti, diplomski rad, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/9395/

Lana Skender, Suživot vizualne kulture i povijesti umjetnosti: vizualna kultura kao međupredmetna tema, u: Zbornik IV. kongresa hrvatskih povjesničara umjetnosti, 2019., 181-186. https://podest.ipu.hr/islandora/object/ipu%3A36/datastream/FILE0/view

Lana Skender, Dajana Karas, Učestalost i svrhovitost primjene igara u nastavi Likovne umjetnosti, u: Život i škola: časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, sv. LXIII, 2/2017., 113-126. file:///D:/User/Downloads/9_skender.pdf

Lana Skender, Poticanje kreativnog mišljenja i izražavanja u nastavi likovne umjetnosti, u: Zbornik sažetaka s drugog međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti, Osijek: Umjetnička akademija u Osijeku, 2017. 439-455.

Robert L. Solso, Cognition and Visual Arts, Cambridge: The MIT Press, Massachusetts, 1996. https://books.google.hr/books?id=zaQCKizo0_8C&printsec=frontcover&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false

Ewald Terhart, Metode poučavanja i učenja: uvod u probleme metodičke organizacije poučavanja i učenja. Zagreb: Educa,, str. 25–67., 147–189.

Vera Turković, Moć slike u obrazovanju, u: Vizualna kultura i likovno obrazovanje, (ur.) Radovan Ivančević, Vera Turković. Zagreb: Hrvatsko vijeće INSEA, 2001., str. 63-76.

Vera Turković, Umjetničko obrazovanje u tranziciji: likovno obrazovanje u europskom obrazovnom sustavu, u: Metodika: časopis za teoriju i praksu metodika u predškolskom odgoju, školskoj i visokoškolskoj izobrazbi, vol. 10, br. 18, 2009., str. 8-38.

Priručnici za državnu maturu:

Kristina Rismondo, Sanja Nejašmić, Likovna umjetnost na državnoj maturi: priručnik za pripremu ispita državne mature iz likovne umjetnosti. Zagreb: Školska knjiga, 2010.

Jasna Salamon, Likovna umjetnost: priručnik za pripremu ispita na državnoj maturi. Zagreb: Profil, 2011.